Informujemy, że w celu zapewnienia optymalizacji treści i dostosowania ich do Państwa potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników.
Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
sponsorowane

Szkolenie Odkryj siebie. Oferta Fundacji Wspierania Edukacji i Rozwoju Osobistego HELIOS w ramach ufundowanej nagrody dla członkiń Biznesowego Klubu Networkingu „KOBIETA W CHMURZE”

Oferta w ramach ufundowanej nagrody
dla członkiń Biznesowego Klubu Networkingu
„KOBIETA W CHMURZE”

 

Temat szkolenia: Odkryj siebie!

MÓJ GŁOS TO JA – moduł 1

 ODKRYJ SIEBIE W TAŃCU I RUCHU – moduł 2

 

Termin: 27.02.2016

Forma szkolenia: warsztaty

Miejsce szkolenia: Wrocławskie Centrum Szkoleniowe; ul. Sztabowa 100; Wrocław.

Czas trwania kursu: 11.00-16.30.

Moduł 1 – MÓJ GŁOS TO JA - 11.00-14.00

Moduł 2 – ODKRYJ SIEBIE W TAŃCU I RUCHU - 14.15 – 16.30.

Formy płatności: dla członków Klubu „Kobieta w Chmurze” warsztaty są bezpłatne w ramach ufundowanej nagrody.

Dodatkowe uwagi: W trakcie warsztatów przewidziane są przerwy oraz catering.

Zalecamy wygodny strój i obuwie.

 

MODUŁ 1 - MÓJ GŁOS TO JA

Prowadzenie: Yola Wesołowska

Część I. Ekspresja ciała i głosu (ok. 3 godziny)

Celem warsztatu jest zbudowanie świadomości własnego głosu w kontekście pracy z ciałem.

Aparat głosowy często jest traktowany w izolacji z pozostałą częścią naszego ciała. Poprzez poznawanie i uwalnianie ekspresji ciała stajemy się świadomi własnego głosu.

„Głos w ciele, ciało w głosie” - takie zrozumienie ciała i głosu prowadzi do poczucia jedności. Opracowany warsztat otwierający (ze zwróceniem uwagi na terapeutyczny aspekt) daje szansę poznania swoich możliwości.

 

Zakres tematyczny części 1

  1. Uświadomieni istoty naszego oddechu:

  • oddech jako odzwierciedlenie aktualnej kondycji psychofizycznej,

  • ćwiczenia na odczuwanie własnej wewnętrznej energii życia,

  • ćwiczenia w grupie, parami i pojedynczo.

  1. Techniki oddechowe. Oddech żebrowy, brzuszny, szczytowy i oddech pełny:

  • co to jest podparcie oddechowe. metody pracy z oddechem,

  • ćwiczenia oparte na prostych technikach oddechowych (ziewanie, fazy oddechu, oddychanie,

  • samogłoskami-a- e- i- o- u- y; oddychanie kolorami.

  1. Próba zrozumienia naszego ciała:

  • sylwetka ciała jako odzwierciedlenie wnętrza człowieka i rozwoju jego świadomość,

  • ćwiczenia na poszukiwanie prawidłowej i wygodnej dla nas postawy ciała.

  1. Rozwijanie umiejętności świadomego analizowania procesów zachodzących w naszym ciele:

  • rytm i zmiany rytmu; tempo i zmiany tempa; pauza - brak pauzy,

  • myśli, emocje, doznania fizyczne,

  • relaks skupianie uwaga,

  • umiejętność słuchania i analizowania dźwięków wewnętrznych i zewnętrznych,

  • ćwiczenia relaksacyjne i koncentrujące w odniesieniu do rytmu, tempa, pauza- cisza,

  • głos prowadzącego lub instrument; improwizacja.

  1. Uświadomienie faktu, że nasz głos to nasze ciało:

  • dźwięk emitowany przez nasz głos to energia, która wpływa na nas i nasze otoczenie,

  • dźwięk jako energia. rezonans, alikwoty, harmonia,

  • ćwiczenia na odczuwanie i rozumienie,

  • czym jest dźwięk?

  1. Rozwijanie umiejętności kreacji. Dynamika ciała i głosu:

  • wyobraźnia dźwiękowa. kreacja głosowa. budowanie kontrapunktów,

  • relacje czasowe i przestrzenne; ćwiczenia na odczuwanie relacji ja-ty, ja-oni,

  • ćwiczenia na wyobraźnię dżwiękową połączoną z kreacją ruchową,

  • dezintegracja i integracja.

 

Część II. Techniki pracy z głosem w procesie komunikacji ( ok.1 godzina)

Celem drugiej części warsztatu jest zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w poznaniu i zastosowaniu własnego głosu w kontekście procesów komunikacyjnych.

 

Zakres tematyczny części drugiej

  1. Ćwiczenia na odczuwanie relacji ja-ty, ja-oni. Świadomy przekaz.

Jak sprawować kontrolę na własnym głosem aby przekazywane słowa, które chcemy usłyszeć

Intencja nadawcy, wiadomość, kodowanie i przekazywanie informacji, dekodowanie i interpretacja. Nagrywanie wypowiedzi. Analiza nagrań w kontekście nadawania i odbierania komunikatu.

  1. Techniki autoprezentacji. Ciało i głos. Prawda przekazu. Komunikacja jako proces kształtowania się zachowania i postaw innych osób - „Komunikacja i kultura”. Sukces komunikacyjny.

 

Uwaga: program autorski według koncepcji Yoli Wesołowskiej.

 

MODUŁ 2 - ODKRYJ SIEBIE W TAŃCU I RUCHU

Prowadzenie: Irena Konachowicz

Taniec a rozwój osobisty

Współczesna nauka nie pozostawia wątpliwości, że ciało i umysł istnieją ze sobą w nierozerwalnym związku. Taniec jest formą dialogu pomiędzy sygnałami pochodzącymi z ciała (doznania zmysłowe, emocje) i treściami zapisanymi w umyśle (pamięcią indywidualnych doświadczeń, przekonaniami, wyobraźnią). Taniec naturalny i niewymuszony wyraża w sposób symboliczny pojawiające się w danym momencie emocje i potrzeby. Uważnie obserwowany może stać się źródłem wiedzy na temat tego jak spostrzegamy siebie i otaczającą nas rzeczywistość.

Forma warsztatu

Proponowane ćwiczenia będą miały charakter taneczno – ruchowy. Pojawią się tańce w kręgu (proste sekwencje kroków po kole pochodzące z różnych rejonów świata), improwizacje taneczne do tematu 4 żywiołów (ziemia, powietrze, woda, ogień), łagodne techniki relaksacyjne uwrażliwiające zmysły i wyobraźnię. Do ruchu zainspiruje: energia muzyki, wspólny rytm, impuls nadany przez partnera, zabawa różnymi sposobami poruszania się. Ostateczna forma ekspresji zależeć będzie od dominującej w danym momencie emocji i ogólnej dyspozycji. Podczas zajęć nie zabraknie przestrzeni do tego, by podzielić się refleksjami, które pojawią się podczas wspólnych działań. W zależności od nastroju grupy, dialog odbędzie się przy pomocy słów bądź symbolicznych gestów do muzyki.

Wymagania wstępne

Każdy taniec stanie się osobistą, niepowtarzalną kompozycją i jako taki nie będzie podlegał ocenie ze względu na jakość wykonania. Jedynym wyznacznikiem estetyki będzie autentyczność i radość tworzenia. Wcześniejsze doświadczenia taneczne nie są wymagane.

Korzyści z udziału w warsztacie:

  • Podążanie za wewnętrznym rytmem sprawi, że staniesz się bardziej uważna na swoje potrzeby i emocje

  • Improwizacje do muzyki uwolnią Twój potencjał twórczy, który wykorzystasz do działania i realizacji obranych przez siebie celów

  • Wspólne tworzenie tańca nauczy Cię adekwatnego reagowania na sygnały wysyłane przez partnera i uwrażliwi na aktywne słuchanie pełne akceptacji własnych i cudzych granic

  • Metafora ruchowa odkryje przed Tobą sposób w jaki komunikujesz się w przestrzeni grupowej; ujawni z jakim nastawieniem wchodzisz w kontakt z innymi oraz jakie role najczęściej podejmujesz

  • Relaksacja uwrażliwiająca zmysły wyciszy „cenzurujący” umysł i pozwoli cieszyć się byciem „tu i teraz”.

 

Uwaga: program autorski według koncepcji Gosi Klimas oraz Ireny Konachowicz.

 

Pozwól sobie na luksus bycia sobą w atmosferze kobiecej życzliwości!

 

Trenerzy prowadzący

 

 

 

Irena Konachowicz – jej pasją są tańce w kręgu oraz tańce ludowe. Uczy głównie tańców z półwyspu bałkańskiego (greckie, rumuńskie, bułgarskie itp.), tańców Cyganów bałkańskich oraz tańców celtyckich (szkockie, irlandzkie, bretońskie), tańców rosyjskich jak i tańców izraelskich i żydowskich. Tańce poznała na kursie Circle Teacher Training w Findhorn (Szkocja 1997) oraz na wielu warsztatach tanecznych w kraju i za granicą.

Jej nauczycielami są m.in. Peter Vallance, Anna Barton, Gabriela Wosien, Lynn Frances (tańce w kręgu), David Roberts (tańce bałkańskie), Belco, Irena i Julian Stanev (tańce bułgarskie), Shani Rifati (tańce bałkańskich Cyganów), Stefan Petersilge (tańce greckie,Kreta), Ljubco Manevski (tańce macedońskie), Laura Shannon - Rytualne Tańce Kobiet.

Przez blisko piętnaście lat Pani Irena poznała ponad tysiąc tańców z różnych stron świata - wiele prostych, sporo

o skomplikowanych sekwencjach kroków - ale zawsze - do pięknej muzyki.

 

 

 

Yola Wesołowska - kompozytorka, wokalistka, pianistka, performerka, autorka warsztatów. Absolwentka Wydziału Filozoficzno- Historycznego, Kierunek Muzyczny na Uniwersytecie w Łodzi. W 2010 r. otrzymała Nagrodę Indywidualną II stopnia za szczególny rozwój edukacji artystycznej w Polsce, przyznaną przez Centrum Edukacji Artystycznej. Realizatorka autorskich projektów multimedialnych m.in.: "Pasaże" na Festiwalu "Weimarrer Dreieck" w Niemczech, "Nie jestem stąd" inspirowany twórczością Simone Weil, "Bez-ciągłość" Międzynarodowy Festiwal "Mandala" we Wrocławiu. Skomponowanie muzyki i współpraca reżyserska do „No Właśnie Co” na podstawie tekstów S. Becketta. Monodram w wykonaniu Krystyny Krotowskiej prezentowany na festiwalu "Monosytuacje”, Instytut Grotowskiego 2013.

 

copyright 2019
Kobieta w Chmurze
Kobieta w Chmurze
Integrity Media i Biznes Dolnośląski
ul. Grabowa 85
54-115 Wrocław
Polska